Saturday, January 23, 2010

dikt

Noen veier ligner
som minnet om en gjenglemt gate
et sted du har besøkt i søvne

de får deg til å smile
som en hjemkommen katt

du er tilbake
........
A distant longing can be sensed
singing in the bushes
Close your eyes
and touch the grass with your feet
ever so gently
It is an old forgotten song
maybe from childhood
but behind these hills,
shivering in the trees,
they soak your body with life again,
and wander with you thought the blue shadows.
...
jeg strekker meg utover og blandes med skyene
jeg er et tre med blodets vind i årene,
som kjenner blader folde seg forskende ut

jeg strekkes høyere, raskere, videre
til alt i meg drar
opp, opp, opp og forbi
til sluttens rennende overgivelse
mykt og sakte utover

der sprenges mørke, bølgende skyer
av mine nyfunnede røtter
der ser jeg bakken langt nede
hvor du står igjen

nå smiler jeg
endelig

farvel
...

No comments:

Post a Comment